27 februari 2013

New York - en annorlunda reseguide! Veckans sidospår v 9

I heart New York tar dig till platser som du inte riktigt visste fanns. Otaliga böcker och guider har skrivits om New York men aldrig förr har New Yorks skatter och udda attraktioner samlats i en bok. I heart New York är guiden för dig som är ute efter det annorlunda och New Yorks hemligaste hemligheter. Tack Anna Vestman för tipset!






Samtliga bilder via art4m. Boken finns bl.a. även att köpa på Bokia.

Jag var i New York för drygt ett år sedan och jag skulle kunna åka dit vilken dag som helst igen, vilken underbar stad, atmosfär och puls! Det är precis så som Söndags redaktör Kicki Pousette skrev i en artikel, det ryker verkligen ur gatubrunnarna, kaffet är underbart blaskigt, taxibilarna är vackra och gula och jag älskade också varenda minut jag var där. Ok då, förutom när vi höll på att missa planet hem, med tre minuters marginal, så mitt tips inför hemresan är följande. Ge dig iväg i mycket god tid, det kan hända saker på vägen. 

Trevlig resa!

Åsa

2 kommentarer:

  1. Vill ha, som sagt...! Och vill dit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mirre! Jaaa, den är grym! Hoppas att du kommer dit! /Åsa

      Radera

Varmt välkommen att lämna en kommentar!