18 maj 2013

Inred ditt hem lite mer personligt!

Idag kommer det några inspirationsbilder från mitt hem. Jag har blandat loppisfynd med personliga saker med historia, lite nytt och lagt till lite mässing och gulddetaljer. Tycker om att blanda och få det lite mer personligt. Är på jakt efter en kruka till min Monsteraväxt, men träskålen är ett minne från mamma och fungerar jättebra så länge. Det behöver inte alltid vara så perfekt eller hur! Kan tycka att det till och med är lite charmigt med en innekruka som är högre än ytterkrukan, eller vad säger du?


Fikonträd, Monstera och en liten pion.


Jag har några loppisfynd som gamla krukor, fat och bestick framme i köket och några äldre ramar ovanför skrivbordet tillsammans med fina vykort och andra minnen som jag har köpt och som kommit med posten. Tavlan med Eifeltornet är ett fint minne från Parisresan med tjejgänget, förstoringsglaset som hänger vid lampan från New York, trähjärtanet är en gåva från min barndomskompis Therese, härliga minnen som jag gärna blir påmind om. Visst blir det lite mer personligt? För den som gillar samma stil som jag.

Foto: Åsa Andreasson // Kreativa Kvadrat

Ha en riktigt fin lördag!

Kram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!