26 februari 2014

Jönköpings Stadscafé! Pågående inredningsprojekt - veckans sidospår!

Jag har diverse olika inredningsprojekt på gång som bland annat Kinnarps showroom i Budapest och cafédelen i Jönköpings Stadscafé, som ligger i samma byggnad som Stadsbiblioteket och Jönköpings Läns Museum. De nya möblerna har kommit och det är bord och stolar i vitt, svart och björk i olika modeller för att skapa en skandinavisk känsla och helhelt tillsammans med den befintliga panelen och materialet på väggarna. Jag har beställt möbler från Kinnarps och IKEA som skapar ett stilrent och skandinaviskt uttryck. Jag inreder även den mysig fikahörnan med en underbar grön soffa och fåtöljer och är på jakt efter diverse rekvisita för att förstärka den hemtrevliga och mysiga känslan. Jag tog en kopp kaffe i soffan i måndags och satt och jobbade lite och där hade jag kunnat sitta kvar resten av dagen. Det kom även in ett gäng elever och ett gäng rusade dit för att få en plats. Härligt att se!


Jag blev stormförtjust i en kudde med vackra rosor på samt en korststygnstavla som jag kände passar alldeles utmärkt där. 


I eftermiddag går loppisjakten vidare och framförallt efter en matta som gör hörnan ännu mer hemtrevlig, varm och inbjudande.


Stolar och bord kommer från Kinnarps och IKEA
Kuddarna från Afroart är beställda i Ylvas webbutik Onödigt snyggt 
Foto: Åsa Andreasson Kreativa Kvadrat 


Välkommen på en långfika! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!