26 april 2014

Inspiration från Turkietresan! Ljuvliga mattor, kuddar och textilier i olika miljöer.

Hemma igen efter en underbar vecka och upptäcktsfärder i Turkiet! Jag är vansinnigt förtjust i alla fina textilier, mönster och mattor som finns i Turkiet och som ligger ute som inne, på golv, på väggar, på bord, på soffor och sängar, eller "in the middle of nowhere". Jag fick med mig några småmattor hem, men om jag hade haft plats så hade jag köpt några till. Fantastiskt vackert! Så nu ska jag på jakt efter några till min uteplats.








Det fanns många "openair-caféer" och överallt dracks det te. 


Här beställde vi en kopp kaffe, men det var te i koppen. Intressant smaksatt. 



Ett foto från The Village Cave Hotel i Cappadocia


Utanför hotellet. Kolla in husen i bergen i bakgrunden.


Här väljer vi ut två fina små mattor, eller rättare sagt en matta och en "saltväska". Den som du ser med tofsar, är en väska som de transporterade salt i förr. Den fick också följa med hem.


In the middle of nowhere....

Samtliga foton tagna med min Iphone // Kreativa Kvadrat


Ha en fortsatt fin helg i solskenet! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!