10 maj 2014

It´s all about details!

Veckans lördagsinspiration kommer från en lägenhet med tjugotalscharm via Stadshem, på Ostindiegatan 10 i Göteborg.



Fina detaljer! Tänk vad små accessoarer kan tillföra ett rum och som i detta fallet i badrummet. Och du som brukar vara inne på min blogg, vet att jag slår ett slag för en grön kvist eller en blomma i badrummet. Känns varmt och ombonat. 


Du hade fått en helt annan känsla i badrummet utan förvaringen i hörnet, den tillför en hel del och gör så att det känns ombonat. 


Bor du på liten yta? Använd väggarna till förvaring och här har du ett tips på vad du kan hänga upp. Se bara till att den är ren och avtorkad. Här ett annat bra tips på en förvaringsmöbel. Två ALEX lådhurtsar på hjul från IKEA, som du placerar bredvid varandra. Snyggt och ger bra förvaring. 



Det har varit populärt att blanda olika stolar och träslag och modeller vid matbordet i många många år och jag tycker fortfarande att det är snyggt och tacksamt, då behöver man inte välja enbart EN modell utan du kan blanda som du vill. Skönt för min del eftersom jag älskar att fynda stolar på loppisar! 



Jag gillar idén med ett lite längre skrivbord där du får plats att sitta två.


Det finns växter som är mer trendigare än andra, denna lilla söta krukväxten, Elefantöra eller som den heter på engelska, Chinese Moneyplant, har en hög trendfaktor i dagsläget. 


Nu är det en underbar tid framöver där du kan plocka färska blommor och kvistar ute och sätta i små vasar, ju fler små vasar desto finare och gärna i olika storlekar, höjd och form. 


Små detaljer och snygg ballograf penna! Nostalgi. Finns att köpa på bland annat Designtorget, klicka här, finns i flera färger. 


Ballograf penna - lånad bild från Designtorget.se

Samtliga Bilder från lägenheten är lånade via Stadshem, kika in här för mer inspiration.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!